martes, 17 de marzo de 2015

1583. O pleito coa Xustiza de Rianxo (1)

Era outubro de 1583 e un barco de Carril percorre a Ría vixiando que os "mareantes de xeito no mareasen contra las ordenanzas que en los dichos lugares hay". Correspondíalle ese ano a esta vila facer os labores de vixiancia. Para elo, "los barcos de penora y armada de la Villa del Carril corren y van por todas las partes y lugares que a ellos mejor les parece hasta la Villa de Rianxo y lo mismo hacen ellos que corren y van hasta la Villa del Carril".

Cando, despois de percorrer a enseada de Beluso e vixiar aos moitos barcos xeiteiros que alí había, os de Carril escoitan voces que os chaman en auxilio. Era Andrés Boceta, veciño de Vilagarcía, mestre dunha secada que faenaba na praia de Rianxo, que chamaba polo barco de Carril "para que les favoreciese y ayudase a coger y llevar la pesca que traía por entender... que el barco que traían no bastaría para ello".

O barco que xa viña para Carril variou o rumbo e achegouse ata onde estaba a secada de Andrés Boceta. Atracaron na praia e "salieron a tierra dos o tres hombres ... a tirar por la sardina y coger la pesca...". Tanta era a pesca naquel momento que non eran bastantes os homes para tirar da rede nin o barco para cargala.

Conta Bartolomé Martínez, vecino de Vilagarcía e traballador daquela sacada, que así estaban faenando, "todos ellos en buena conversación trabajando la dicha sacada", cando viu que "llegó a donde ellos estaban el juez de Rianxo Gómez Mosquera".


Ningún comentario:

Publicar un comentario